Jaarverslag St. Lambertuskoor 2019

Het koor bestaat uit 15 leden; waarvan 3 sopranen, 6 alten, 3 tenoren en 3 bassen. Tijdens de jaarvergadering op 12 februari ontvingen de jubilarissen Lodewijk van Baal (60 jaar koorlidmaatschap), Mia Kurvers (40 jaar lid) en Mia Verstappen (40 jaar lid van het koor) de onderscheidingen die zijn toegekend door Nederlandse Sint Gregoriusvereniging. Vanwege de stelmatige afname van het aantal leden is ons koor – binnen een aantal ‘stemgroepen’ – kwetsbaar. In samenwerking met de dirigent is er daarom een geleidelijke aanpassing van het repertoire gepland. Er kan nog altijd vierstemmig worden gezongen. Maar veel liederen bestaan nu al uit tweestemmige partijen; en, indien nodig valt de keuze op eenstemmige gezangen.

De dirigent slaagt erin het nieuwe repertoire op te bouwen met mooie, passende liturgische muziek. Jean-Pierre Steijvers is sedert 30 jaar onze vaste dirigent. Op zondag is Sylvia Berghs zijn vaste vervangster. Maar ook Marie-Louise Leijnse neemt vaker deze taak verdienstelijk waar. Sedert een aantal jaren is er een intensieve samenwerking met de koren uit ons cluster (parochies Buggenum, Haelen, Horn en Nunhem). Vooral tijdens de uitvaartdiensten, maar ook bij kerkelijke feestdagen en bijzondere gelegenheden wordt hierop een beroep gedaan. Zeer bijzonder was de gezamenlijk eucharistieviering op zondag 15 september op de Hoeve de Spik. Deze stond in het teken van de herdenking van de 75- jarige bevrijding van dorpen in het Leudal-gebied.

Op 6 oktober was de jaarlijkse clusterviering in de parochiekerk van de H. Aldegundis te Buggenum. Samen met het Sint Aldegundiskoor en het Sint Martinuskoor, vierde ons koor het jaarlijkse Sint Cecilafeest op zondag 24 november in een gezamenlijke dienst in de parochiekerk H. Lambertus. In de namiddag werd door de viering feestelijk voortgezet bij het Party Hoeve De Geer te Horn.

Deel ons bericht:

Hoe kunnen we u helpen?

Heeft u vragen, opmerkingen of wilt u meer informatie over een specifiek onderwerp? Neem dan contact met ons op.